انواع دستگیره کابینت

انواع دستگیره های کابینتی بر اساس شکل ظاهری و نوع نصب آن ها به 4 دسته تقسیم می شوند. با توجه به سبک آشپزخانه و سلیقه کاربران نوع آن انتخاب می شود. همچنین در انتخاب نوع دستگیره آشپزخانه باید به تناسب ظاهر و رنگ ، اندازه دستگیره ها و راحت و کاربردی بودن آن ها توجه داشت. در ادامه انواع دسته بندی ها را بررسی خواهیم کرد :

  • دستگیره تک پیچ : دستگیره های تک پیچ به راحتی توسط یک پیچ به کابینت متصل می شوند و جزء دستگیره های روکار هستند.
دستگیره تک پیچ کابینت
  • دستگیره دو پیچ : دستگیره های دو پیچ یا خطی  نوع متداولی از دستگیره های روکار هستند که در طرح و رنگ های بسیار متنوعی در بازار عرضه می شود. این نوع دستگیره برای سبک آشپزخانه کلاسیک و نئوکلاسیک مناسب است. در صورت تمایل به استفاده از این نوع دستگیره پیشنهاد می شود که از مدل های منحنی استفاده نکنید.
دستگیره دو پیچ کابینت
دستگیره دو پیچ کابینت
  • دستگیره توکار : این نوع دستگیره به صورت توکار روی درب کابینت نصب می شود و در طرح و رنگ های متفاوتی وجود دارد. دستگیره های توکار امروزه از نظر زیبایی شناسی کنار گذاشته شده اند و استفاده از آن ها توصیه نمی شود.
  • دستگیره مخفی : دستگیره های مخفی هم می توانند از جنس خود کابینت باشند و یا از نوع فلزی باشند. دستگیره مخفی یا شاخه ای از مدرن ترین و منحصر به فرد ترین دستگیره های موجود در بازار هستند. دستگیره های مخفی فلزی در انواع مختلفی وجود دارند.
دستگیره مخفی کابینت