انواع صفحه کابینت

با توجه به اهمیت طرح و رنگ صفحه کابینت در آشپزخانه، امروزه انواع مختلفی برای آن وجود دارد که هر یک از آن ها دارای قیمت، ضخامت و شکل ظاهری متفاوتی است. در ادامه به بررسی برخی از انواع آن ها می پردازیم :

انواع صفحه کابینت

صفحه کابینت HPL

  • صفحه کابینت اچ پی ال را معمولاً از موادی مانند MDF یا پی وی سی می سازند. و با روکش های مختلفی از جمله اچ پی ال آن ها را پوشش می دهند. ضخامت این صفحات 3 یا 5 سانتی متر می باشد و ارزان بودن از مزیت های آنان است. اما از نظر زیبایی در مقایسه با صفحات SPL در درجه های پایین تری قرار دارد.
صفحه کابینت HPL

SPL

  • این صفحات نوعی پنل بسیار مقاوم هستند که آن ها را از تعداد زیادی ورقه کاغذی فشرده می سازند. این ورق‌ها را تحت دما و فشار بسیار بالا و توسط چسب‌‌های صنعتی رزین تولید می‌کنند. صفحه SPL در مقابل حرارت، شکستگی، خراش و ساییدگی مقاومت بالایی دارد. ضخامت آن ها 1.2 سانتی متر است. که از نظر زیبایی، جلوه ای کاملا مدرن و زیبا به آشپزخانه می بخشد. همچنین در طرح های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. در صورتی که با هزینه بالای آن مشکلی نداشته باشید می تواند بهترین گزینه باشد.
صفحه کابینت SPL

صفحه سنگ طبیعی

  • آن ها معمولا از جنس گرانیت، مرمر می باشند. اما استفاده از آن ها را توصیه نمی کنیم چرا که هزینه بسیار بالایی دارند. در مقابل برخی مواد غذایی اسیدی مقاومت ندارند و با گذشت زمان دچار لک می شوند و شفافیت خود را از دست می دهند.
صفحه سنگ طبیعی

صفحه سنگ مصنوعی

  • افراد و کارگاه ها، این صفحات را  تولید می کنند و کیفیتی نزدیک به سنگ های طبیعی دارند. قیمت مناسبی دارند و برخی از انواع آن ها مقاومت بالایی نیز دارند. که می توانند جایگزین مناسبی برای سنگ های طبیعی باشند. از رایج ترین انواع آن ها کورین، کواریز و مارمونایت می باشد. کوارتز در برابر خط و خش و ساییدگی مقاوم است اما شکنندگی بالایی دارد. به همین علت استفاده از آن را توصیه نمی کنیم. بین این سه متریال استفاده از مارمونایت را پیشنهاد می کنیم که از آن را از متریال سنگ کورین و کوارتز می سازند. کاربران از مارمونایت به دلیل ویژگی های مثبت آن استقبال بیشتری میکنند.
  • سرامیک، چوب و فلز هم به عنوان بقیه متریال ها در بازار وجود دارند. اما امروزه استفاده از آن ها منسوخ شده است و بهتر است از آن ها استفاده نکنید.