جدید ترین مدل کابینت 1403

کابینت ها بیشتر سطح آشپزخانه شما را تشکیل می دهند. آشپزخانه امروزی به مرکزی برای معاشرت و سرگرمی تبدیل شده بنابراین طراحی آشپزخانه ای مدرن و کاربردی ضروری است. در اینجا 9 نکته وجود دارد که به شما در ایجاد کابینت آشپزخانه مدرن کمک می کند که ظاهر و احساس کلی آشپزخانه را بهبود ببخشد. با خواندن این مقاله، ایده اولیه ای از آنچه برای ایجاد طراحی آشپزخانه مدرن خود باید انجام دهید خواهید داشت.

1. جبهه های کابینت آشپزخانه را بدون قاب بسازید

از آنجایی که ماهیت مدرنیته این است _ کمتر، بیشتر است، کابینت های آشپزخانه مدرن ساده هستند. روی طرح های مینیمالیستی که دارای سطوح صاف و خطوط تمیز هستند تمرکز کنید. جلوی کابینت بدون قاب را با سخت افزار ساده برای ظاهری امروزی انتخاب کنید. بهتر است از جزئیات تزئین شده و تزئینات بیش از حد خودداری کنید زیرا می توانند ظاهری قدیمی به کابینت ها بدهند. تا حد امکان از شلوغی پرهیز کنید.

2. استفاده از لوازم خانگی توکار

ادغام وسایل داخل کابینت، مانند قرار دادن فر و مایکروفر توکار در وسط کمد، یا قهوه ساز، کارایی را بهبود می بخشد و ظاهر آشپزخانه را بهتر می کند. در مواردی نیز برای یک دست تر کردن کابینت آشپزخانه از یخچال توکار نیز استفاده می شود اما باید قیمت بالای آن ها را هم در نظر داشت. ایجاد کابینت آشپزخانه مدرن که هم کاربردی و هم زیبا باشد ضروری است.

لوازم خانگی توکار
لوازم خانگی توکار

3. بهتر است یک جزیره آشپزخانه اضافه کنید

92 درصد از صاحبان خانه به داشتن جزیره آشپزخانه ابراز علاقه کرده اند، جزایر آشپزخانه برای طراحی آشپزخانه های مدرن مهم هستند، زیرا آنها یک منطقه آماده سازی غذا و یک مکان تجمع را فراهم می کنند. جزایر آشپزخانه با سبک و کارایی خود به یکی از بارزترین ویژگی های آشپزخانه های مدرن تبدیل شده اند. آنها همچنین به عنوان گسترش مثلث کار آشپزخانه عمل می کنند و سطح را برای پخت و پز و ذخیره سازی به حداکثر می رسانند.

جزیره در آشپزخانه
جزیره در آشپزخانه

4. طرح رنگ خنثی را انتخاب کنید

کابینت های آشپزخانه مدرن اغلب دارای طرح های رنگی خنثی هستند که زیبایی بی انتها همراه با عمر طولانی ایجاد می کنند. رنگ سفید، خاکستری یا مشکی را برای نمای کابینت در نظر بگیرید. این رنگ‌های خنثی، بوم تمیزی را ارائه می‌کنند که به راحتی می‌توان آن را با مواد مختلف روی میز و طرح‌های پشت کابینت جفت کرد. 

کابینت رنگ خنثی

5. بر نورپردازی تاکید کنید

در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن، نور یک جزء حیاتی است. نورپردازی محیطی، وظیفه ای و تاکیدی را با هم ترکیب کنید تا محیطی روشن و جذاب ایجاد کنید. ممکن است بخواهید از روشنایی فرورفته برای روشنایی عمومی، چراغ های آویز روی جزیره آشپزخانه برای روشنایی کار، و نورپردازی زیر کابینت برای تأکید بر طراحی شیک کابینت خود استفاده کنید

نورپردازی کابینت آشپزخانه

6. آشپزخانه را باز نگه دارید

پلان های طبقه باز در طراحی آشپزخانه مدرن بسیار مورد توجه قرار می گیرند. با برداشتن دیوارها و موانع غیر ضروری و ایجاد سقفی یک دست، می توان آشپزخانه، ناهارخوری و قسمت های نشیمن را به طور یکپارچه به هم متصل کرد. این نه تنها باعث ایجاد حس وسعت می شود، بلکه تعامل اجتماعی و جریان در فضا را نیز ارتقا می دهد

7. طراحی قفسه باز در صورت امکان

استفاده از قفسه های باز در طراحی های آشپزخانه مدرن  محبوب شده است. این یک جایگزین مینیمال برای کابینت های بالایی سنتی است. ظروف غذاخوری، ظروف شیشه ای و وسایل تزئینی شیک را در قفسه های باز آشپزخانه خود به نمایش بگذارید. استفاده از این روش علاوه بر این که به شما امکان می‌دهد مجموعه‌های چینی زیبای خود را به نمایش بگذارید، حسی معاصر به شما می‌دهد.

8. ایجاد رنگ متضاد

هماهنگی رنگ ها، کابینت ها و وسایل ممکن است مسیری آسان برای طراحی آشپزخانه شما به نظر برسد، اما سعی کنید کنتراست را هم در رنگ و هم در بافت در نظر بگیرید. این ظاهری را ایجاد می کند که نه تنها در حال حاضر مد است، بلکه در سال های آینده نیز بی انتها خواهد ماند.

9. تراز کردن کابینت ها با سطح دیوار

هنگام طراحی کابینت باید سعی شود تا حد امکان تمام بیرون زدگی ها مانند ستون ها و فرورفتگی های دیوار را با کابینت بپوشانیم و سطحی یک دست ایجاد کنیم.