کابینت دوپله (دو لِول)

یکی از انواع کابینت هایی که امروزه به وفور طراحی می شود، کابینت دوپله یا پلکانی است. که زیر مجموعه از سبک مدرن می باشد. در طراحی کابینت های پله ای معمولا کابینت های دیواری هوایی به دو بخش با عمق های مختلف تقسیم می شوند. که ردیف اول و دوم هم تراز یکدیگر قرار نمی گیرند از این رو به این مدل کابینت ها، کابینت غیر هم سطح هم می گویند.

کابینت دو پله

ویژگی های کابینت دوپله (دو لِول)

  • کابینت دوپله در طراحی کابینت کلاسیک مرسوم نیست اما در سبک مدرن کاملا کاربردی است و زیاد اجرا می شود.
  • تقسیم ارتفاع و عمق کابینت باید به گونه ای باشد که ارتفاع کابینت از حد نرمال بالا تر نرود و دسترسی به ردیف دوم آسان باشد. همچنین تناسب بین دو ردیف باید رعایت شود تا از نظر زیبایی مشکلی به وجود نیاید.
  • پیشنهاد می شود که حتما از دو رنگ متفاوت استفاده کنید. اما این دو رنگ باید به گونه ای انتخاب شوند که در عین هماهنگ بودن تضاد مناسبی را ایجاد کنند. همچنین بهتر است قسمتی از کابینت که حجم بیشتری دارد را رنگ های خنثی و ملایم استفاده کرد. و ردیف اول کابینت دیواری هوایی را رنگ های روح بخش مانند  روکش چوب استفاده کرد.
کابینت دو پله چوب
  • حتما با کابینت های دیواری سرتاسری ابتدا و انتهای کابینت های دو پله را بپوشانید. تا از بغل شکل پلکانی آن ها دیده نشود چرا که تاثیر منفی در زیبایی آشپزخانه شما دارد.
کابینت دو پله
  • در کابینت های دوپله ممکن است سایه های اضافی ایجاد شود. اما این مسئله با نورپردازی مناسب قابل حل می باشد.
  • کابینت های دوپله برای آشپزخانه های کوچک که فضای کمی دارند انتخاب مناسبی است. اما اگر به آینده طراحی کابینت از نظر زیبایی شناسی بپردازیم، درصورتی که مشکل کم بودن فضا وجود نداشته باشد. پیشنهاد می شود که از کابینت های تک لول استفاده کنید. که مدرن تر هستند و زیبایی بیشتری به آشپزخانه شما می دهند.
کابینت تک پله کابینت تک لول