کابینت دو رنگ بهتر است یا تک رنگ ؟

کابینت های دو رنگ و تک رنگ هر دو برای سبک های مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک مناسب هستند. و انتخاب آن تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر تمایل به کابینت دو رنگ دارید بهتر است از دو رنگ متضاد تیره و روشن استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه کوچکی داشته باشید و آشپزخانه شما پتانسیل استفاده از یک رنگ را برای کابینت داشته باشد. استفاده از رنگ سفید گزینه مناسبی است.

کابینت سفید و چوب

نکات استفاده از کابینت تک رنگ

  • یک مزیت مهم در استفاده از کابینت تک رنگ ایجاد یکپارچگی در فضا است. یکپارچگی کابینت های آشپزخانه باعث می شود تا راحت تر از المان های دیگر در فضا استفاده کنید.
کابینت تک رنگ
  • اگر طرح و رنگ ساده ای را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید. ایجاد تناسب بین سایر اجزا  را راحت تر می توانید رقم بزنید. و به راحتی می توانید روی عناصر دیگر آشپزخانه مانند کف پوش، بین کابینتی، پرده، ایجاد قفسه و .. مانوور داشته باشید.
کابینت روشن با بین کابینتی تیره
  • یک مشکل مورد کابینت های تک رنگ ایجاد شدن حس یکنواختی است. اما این مسئله بیشتر در کابینت هایی با رنگ خاص مانند زرد، سبز و .. اتفاق می افتد. این رنگ های ممکن است اوایل جذاب به نظر برسند اما با گذشت زمان خسته کننده می شوند. اما اگر از رنگ های خنثی استفاده کنید این مشکل به وجود نخواهد آمد.
کابینت زرد

نکات استفاده از کابینت دو رنگ

  • کابینت های دو رنگ باعث عمق بخشیدن به فضا و همچنین کوتاه تر نشان دادن سقف می شوند. و به دلیل خطای دیدی که ایجاد می کنند بیشتر مناسب آشپزخانه های بزرگ هستند. اگر آشپزخانه بسیار کوچکی دارید استفاده از کابینت دو رنگ را پیشنهاد نمی کنیم.
  • اگر قصد استفاده از کابینت دو رنگ را دارید، در صورت مدرن بودن آشپزخانه اگر از تضاد رنگی بیشتری استفاده کنید آشپزخانه شما جذاب تر خواهد شد. اما برای کابینت های سبک کلاسیک معمولا از رنگ های هم خانواده استفاده می شود.
  • اگر کابینت آشپزخانه شما به صورت پله ای است حتما از دو رنگ استفاده کنید.
کابینت پله ای سفید و طوسی
کابینت پله ای سفید و چوب